Ekonomické oddelenie
Odborní referenti:
Rozpočtová oblasť
- Komplexné zabezpečenie prác na úseku rozpočtovania a financovania.
- Zostavovanie návrhu rozpočtu príjmov a výdavkov v spolupráci s ostatnými oddeleniami a zostavovanie programového rozpočtu.
- Zostavovanie návrhov na zmeny rozpočtu, ich predkladanie na schválenie miestnemu zastupiteľstvu, ako aj zmeny rozpočtu rozpočtovým opatrením, ktoré schvaľuje starosta MČ.
- Spracovanie programového rozpočtu vrátane podprogramov a prvkov.
- Sledovanie čerpania rozpočtu na pravidelnej mesačnej báze, štvrťročnej báze.
- Zapracovávanie schválených zmien do rozpočtu a ich zasielanie do RISSAM v stanovených termínoch.
- Zodpovednosť za čerpanie finančných prostriedkov z rozpočtových položiek MČ.
- Zodpovednosť za tvorbu a čerpanie rezervného a sociálneho fondu.
- Predkladanie údajov o plnení rozpočtu miestnemu zastupiteľstvu.
- Zostavenie záverečného účtu samosprávy, monitorovacej a hodnotiacej správy.
- Spracovanie údajov o MČ a výsledkoch hospodárenia do Výročnej správy MČ.
Hospodárska oblasť
- Usmerňovanie hospodárenia MČ a jej zriadených organizácií a subjektov.
- Usmerňovanie ekonomickej a finančnej stratégie zriadených organizácií a subjektov.
- Dohliadanie na dodržiavanie finančnej disciplíny.
- Prehodnocovanie všetkých investičných a neinvestičných akcií z ekonomického pohľadu.
- Vykonávanie finančných operácií v súlade so schválenými vnútornými predpismi, dohliadanie na dodržiavanie finančnej disciplíny.
- Vykonávanie základnej finančnej kontroly v zmysle platných právnych predpisov.
- Ročné vyhodnocovanie inventarizácie majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov.
- Zabezpečovanie vyhodnotenia fyzickej inventúry a účtovného vysporiadania zistených mánk a prebytkov.
- Spolupráca s finančnou komisiou.
- Spolupráca so škodovou komisiou.
Ekonomická agenda
- Priebežné sledovanie zmien v ekonomickej oblasti týkajúcej sa hospodárenia s majetkom.
- Evidencia platieb za nájom, pravidelné mesačné predpisovanie nájmu vrátane služieb za prenajaté nebytové priestory.
- Rozúčtovanie platieb za teplo, teplú a studenú vodu a ostatné služby spojené s užívaním, aktualizácia úhrad za nájom a následná evidencia v mesačnom prehľade nájomného v softvéri pre rozúčtovanie zálohových platieb, ako aj v podkladoch pre prípravu penalizačných faktúr za prenajaté priestory.
- Vystavenie a evidencia odberateľských faktúr.
- Evidencia nedoplatkov za nájomné vrátane energií.
- Odpisovanie dlhodobého majetku.
- Vedenie mesačnej účtovnej evidencie príjmov a výdavkov, výnosov a nákladov bankových operácií hlavnej činnosti, pohľadávok a záväzkov, majetku a zásob.
- Vedenie mesačnej účtovnej evidencie pokladničných operácií a fondov.
- Overenie a zodpovednosť za formálnu správnosť účtovných dokladov.
- Vyhotovenie mesačných účtovných zostáv a ročných účtovných výkazov, ich kontrolovanie, zabezpečenie odstraňovania nedostatkov zistených kontrolou, sťahovanie výpisov jednotlivých účtov z bánk MČ.
- Vyhotovenie štvrťročných výkazov a ich predkladanie daňovému úradu.
- Zostavovanie komplexnej ročnej účtovnej závierky, konsolidovanej závierky a spracovanie podkladov pre zostavenie súhrnnej konsolidovanej závierky verejnej správy.
- Konzultácie s daňovou metodičkou, audítorkou a konzultantkou firmy Datalan v prípade novovzniknutých problémov.
- Sumarizácia podkladov pre účely vnútornej kontroly.
- Ostatné podklady, prehľady a výkazy na požiadanie nadriadeného.
Pokladňa
- Vedenie pokladničnej knihy a príslušnej dokumentácie.
- Výber, vyplácanie a odvod finančných hotovostí spojených s vyúčtovaním a odmeňovaním zamestnancov MČ, starostu a poslancov MZ.
- Vyhotovovanie interných dokladov (pri vyplácaní jednorazových dávok, pri vyplácaní stravného – pohľadávka voči mestu Košice)
- Zodpovednosť za formálnu stránku predkladaných účtovných dokladov.
Mzdová agenda
- Príprava a kontrola správnosti podkladov k spracovaniu miezd, zaradenie nových zamestnancov do mzdovej agendy so všetkými údajmi potrebnými k spracovaniu, evidencia prekážok v práci, dochádzky zamestnancov, výpočet nemocenských dávok, typovanie osobných účtov zamestnancov, nových dekrétov o plate.
- Spracovanie mzdovej agendy a vyhotovenie mesačných výplatných listín.
- Vyhotovovanie potvrdení o príjme zamestnancov.
- Kontrola odvodov poistného, preddavkovej dane a vyplateného daňového bonusu.
- Zabezpečovanie odvodov dane z príjmov zo závislej činnosti a funkčných pôžitkov a zrážok z príjmov.
- Prehľad daňových odvodov na DÚ.
- Zabezpečovanie odvodov zdravotného, nemocenského, dôchodkového poistenia a príspevkov na poistenie v nezamestnanosti.
- Výpočet náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti.
- Výpočet exekučných zrážok a konzultácia s exekútormi.
- Vyhotovenie a ročné uzatvorenie mzdových listov.
- Zabezpečovanie ročného zúčtovania dane z príjmov zamestnancov.
- Vyhotovovanie a elektronické zasielanie mesačných výkazov do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní.
- Vyhotovovanie zoznamu zamestnancov poistených v zdravotných poisťovniach.
- Vedenie evidencie ELDP, vykonávanie agendy s tým súvisiacej a odosielanie ELDP do Sociálnej poisťovne.
- Vyhotovovanie podkladov pre refundáciu miezd pracovníkov pridelených na aktivačnú činnosť.
- Konzultácie s poisťovňami a bankami.
Styk s bankou
- Zabezpečenie úhrad faktúr a platobných poukazov.
- Zabezpečenie dodržiavania finančnej disciplíny bankových operácií.
- Zabezpečenie refundácie úhrad z fondov.
- Tlač výpisov a ich sťahovanie vo forme ABO výpisov do účtovníctva.
Evidencia faktúr
- Vedenie evidencie dodávateľských faktúr, evidencia platobných poukazov.
- Predkladanie zaevidovaných faktúr MČ k odsúhlaseniu prípustnosti a vecnej správnosti príslušným oddeleniam.
- Kontrola stavu účtu záväzkov pri mesačnej uzávierke.
- Ročné sledovanie neuhradených faktúr.
- Sledovanie dátumov splatnosti v nadväznosti na stavy účtov v bankách MČ.