sekret@mckvp.sk

Ekonomické oddelenie 

     ekonom@mckvp.sk

Vedúca oddelenia

Ing. Viera Háberová

     055 / 789 06 23

Odborní referenti:

Ing. Lenka Sirotňáková

     055 / 789 06 31

Ing. Mariana Zajacová

     055 / 789 06 21

Rozpočtová oblasť

  • Komplexné zabezpečenie prác na úseku rozpočtovania a financovania.
  • Zostavovanie návrhu rozpočtu príjmov a výdavkov v spolupráci s ostatnými oddeleniami a zostavovanie programového rozpočtu.
  • Zostavovanie návrhov na zmeny rozpočtu, ich predkladanie na schválenie miestnemu zastupiteľstvu, ako aj zmeny rozpočtu rozpočtovým opatrením, ktoré schvaľuje starosta MČ.
  • Spracovanie programového rozpočtu vrátane podprogramov a prvkov.
  • Sledovanie čerpania rozpočtu na pravidelnej mesačnej báze, štvrťročnej báze.
  • Zapracovávanie schválených zmien do rozpočtu a ich zasielanie do RISSAM v stanovených termínoch.
  • Zodpovednosť za čerpanie finančných prostriedkov z rozpočtových položiek MČ.
  • Zodpovednosť za tvorbu a čerpanie rezervného a sociálneho fondu.
  • Predkladanie údajov o plnení rozpočtu miestnemu zastupiteľstvu.
  • Zostavenie záverečného účtu samosprávy, monitorovacej a hodnotiacej správy.
  • Spracovanie údajov o MČ a výsledkoch hospodárenia do Výročnej správy MČ.

 

Hospodárska oblasť

  • Usmerňovanie hospodárenia MČ a jej zriadených organizácií a subjektov.
  • Usmerňovanie ekonomickej a finančnej stratégie zriadených organizácií a subjektov.
  • Dohliadanie na dodržiavanie finančnej disciplíny.
  • Prehodnocovanie všetkých investičných a neinvestičných akcií z ekonomického pohľadu.
  • Vykonávanie finančných operácií v súlade so schválenými vnútornými predpismi, dohliadanie na dodržiavanie finančnej disciplíny.
  • Vykonávanie základnej finančnej kontroly v zmysle platných právnych predpisov.
  • Ročné vyhodnocovanie inventarizácie majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov.
  • Zabezpečovanie vyhodnotenia fyzickej inventúry a účtovného vysporiadania zistených mánk a prebytkov.
  • Spolupráca s finančnou komisiou.
  • Spolupráca so škodovou komisiou.


Ekonomická agenda

  • Priebežné sledovanie zmien v ekonomickej oblasti týkajúcej sa hospodárenia s majetkom.
  • Evidencia platieb za nájom, pravidelné mesačné predpisovanie nájmu vrátane služieb za prenajaté nebytové priestory.
  • Rozúčtovanie platieb za teplo, teplú a studenú vodu a ostatné služby spojené s užívaním, aktualizácia úhrad za nájom a následná evidencia v mesačnom prehľade nájomného v softvéri pre rozúčtovanie zálohových platieb, ako aj v podkladoch pre prípravu penalizačných faktúr za prenajaté priestory.
  • Vystavenie a evidencia odberateľských faktúr.
  • Evidencia nedoplatkov za nájomné vrátane energií.
  • Odpisovanie dlhodobého majetku.
  • Vedenie mesačnej účtovnej evidencie príjmov a výdavkov, výnosov a nákladov bankových operácií hlavnej činnosti, pohľadávok a záväzkov, majetku a zásob.
  • Vedenie mesačnej účtovnej evidencie pokladničných operácií a fondov.
  • Overenie a zodpovednosť za formálnu správnosť účtovných dokladov.
  • Vyhotovenie mesačných účtovných zostáv a ročných účtovných výkazov, ich kontrolovanie, zabezpečenie odstraňovania nedostatkov zistených kontrolou, sťahovanie výpisov jednotlivých účtov z bánk MČ.
  • Vyhotovenie štvrťročných výkazov a ich predkladanie daňovému úradu.
  • Zostavovanie komplexnej ročnej účtovnej závierky, konsolidovanej závierky a spracovanie podkladov pre zostavenie súhrnnej konsolidovanej závierky verejnej správy.
  • Konzultácie s daňovou metodičkou, audítorkou a konzultantkou firmy Datalan v prípade novovzniknutých problémov.
  • Sumarizácia podkladov pre účely vnútornej kontroly.
  • Ostatné podklady, prehľady a výkazy na požiadanie nadriadeného.

Pokladňa

  • Vedenie pokladničnej knihy a príslušnej dokumentácie.
  • Výber, vyplácanie a odvod finančných hotovostí spojených s vyúčtovaním a odmeňovaním zamestnancov MČ, starostu a poslancov MZ.
  • Vyhotovovanie interných dokladov (pri vyplácaní jednorazových dávok, pri vyplácaní stravného – pohľadávka voči mestu Košice)
  • Zodpovednosť za formálnu stránku predkladaných účtovných dokladov.
     

Mzdová agenda

  • Príprava a kontrola správnosti podkladov k spracovaniu miezd, zaradenie nových zamestnancov do mzdovej agendy so všetkými údajmi potrebnými k spracovaniu, evidencia prekážok v práci, dochádzky zamestnancov, výpočet nemocenských dávok, typovanie osobných účtov zamestnancov, nových dekrétov o plate.
  • Spracovanie mzdovej agendy a vyhotovenie mesačných výplatných listín.
  • Vyhotovovanie potvrdení o príjme zamestnancov.
  • Kontrola odvodov poistného, preddavkovej dane a vyplateného daňového bonusu.
  • Zabezpečovanie odvodov dane z príjmov zo závislej činnosti a funkčných pôžitkov a zrážok z príjmov.
  • Prehľad daňových odvodov na DÚ.
  • Zabezpečovanie odvodov zdravotného, nemocenského, dôchodkového poistenia a príspevkov na poistenie v nezamestnanosti.
  • Výpočet náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti.
  • Výpočet exekučných zrážok a konzultácia s exekútormi.
  • Vyhotovenie a ročné uzatvorenie mzdových listov.
  • Zabezpečovanie ročného zúčtovania dane z príjmov zamestnancov.
  • Vyhotovovanie a elektronické zasielanie mesačných výkazov do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní.
  • Vyhotovovanie zoznamu zamestnancov poistených v zdravotných poisťovniach.
  • Vedenie evidencie ELDP, vykonávanie agendy s tým súvisiacej a odosielanie ELDP do Sociálnej poisťovne.
  • Vyhotovovanie podkladov pre refundáciu miezd pracovníkov pridelených na aktivačnú činnosť.
  • Konzultácie s poisťovňami a bankami.

 

Styk s bankou

  • Zabezpečenie úhrad faktúr a platobných poukazov.
  • Zabezpečenie dodržiavania finančnej disciplíny bankových operácií.
  • Zabezpečenie refundácie úhrad z fondov.
  • Tlač výpisov a ich sťahovanie vo forme ABO výpisov do účtovníctva.

 

Evidencia faktúr

  • Vedenie evidencie dodávateľských faktúr, evidencia platobných poukazov.
  • Predkladanie zaevidovaných faktúr MČ k odsúhlaseniu prípustnosti a vecnej správnosti príslušným oddeleniam.
  • Kontrola stavu účtu záväzkov pri mesačnej uzávierke.
  • Ročné sledovanie neuhradených faktúr.
  • Sledovanie dátumov splatnosti v nadväznosti na stavy účtov v bankách MČ.


 

 

Miestny úrad mestskej časti
Košice - Sídlisko KVP
Trieda KVP 1
040 23 KOŠICE

IČO : 00691089 

Úradné hodiny kancelárie miestneho úradu

Pondelok 08.00 - 12.00 13.00 - 16.00
Utorok 08.00 - 12.00 13.00 - 16.00
Streda 08.00 - 12.00 13.00 - 17.00
Štvrtok 08.00 - 12.00 13.00 - 15.30
Piatok 08.00 - 12.30  

 

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...